Subject: FW: Haljala tee 5, Tõrremäe uued märkused
From: "Arvo Veltri" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Cc: "Tuuli Tsahkna" <[email-masked]>
Date: Thu, 4 Apr 2024 16:01:17 +0300

Tere kena kevadet Anne

Pane see e-kiri vastamiseks mulle, Tuuli puhkab ja soovitas deltas
aadressi

nt deltas järjena 7.1-2/24/1431-7

Arvo

From: Tuuli Tsahkna <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 4, 2024 3:54 PM
To: [email-masked]
Cc: Arvo Veltri <[email-masked]>
Subject: RE: Haljala tee 5, Tõrremäe uued märkused

Tere,

Saadan Teie kirja edasi Arvo Veltrile, kes tegeleb Lääne-Virumaa
tehnovõrkude (sh vertikaalplaneering) kooskõlastamisega (EHRis olen tema
märkusi vahendanud).

Palun võtke ühendust Arvo Veltriga ja rääkige kõik sisulised küsimused
omavahel läbi. Ehk saame siis järgmisel nädalal lõpuks teemale õnnelikult
joone alla.

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Tel 516 4006

Lugupidamisega

Tuuli Tsahkna

peaspetsialist

planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

Tel: +372 5807 3001

 <http://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

Valge 4 / 11413 Tallinn

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, April 4, 2024 10:40 AM
To: Tuuli Tsahkna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Maarja Maltsaar' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Haljala tee 5, Tõrremäe uued märkused

Tere Tuuli,

Kahetsuväärselt  oleme saanud EHR-ist uued märkused Transpordiametilt.

Projekti on menetletud juba 4 kuud ja EHR-is 5 vooru.  Transpordimetilt
tulnud viimastel kordadel täiendavad märkused, mida oleks saanud teha ka
kohe nt veebruari kuu kooskõlastamata jätmiste voorus.

Telefoni teel ei õnnestu Teid tabada. Kuid sooviks arutleda. Palun
võimalusel helistage.

Teemaks:

Küsimus uute märkuste kohta:

1.	Valgustusmastiga on selge. Eemaldame, kuna ei ole hädavajalik.
2.	Kommentaar vertikaali ja sajuvete kohta.

Märkus (väljavõte kirjast):

Varasemalt on meil kahjuks jäänud märkamata vastuolu teeprojektiga
kavandatava sademevee

lahenduse osas – teeprojekti seletuskirja (Lisa 1) p 2.4.1. sätestab, et
sademevett naaberkinnistutele

ei juhita, kuid projekti vertikaalplaneeringu jooniselt (Lisa 2) ning
lõikelt (Lisa 3, Lõige 2-2)

lähtub, et sademeveed juhitakse riigitee ristmikule ning riigitee alusele
maale. Selline lahendus on

vastuolus kliimaministri 17.11.2023 määruse nr 17 „Tee projekteerimise
normid“ § 22 lg 14.

Palume korrigeerida teeprojekti vertikaalplaneeringu lahendust nii, et
Haljala tee 5 kinnistu

sademevett ei juhita riigitee ristmikule ning riigitee alusele
maaüksusele.

Projekti lahendus ( vv joonisest):

Kinnistu mahasõitude projekteerimisel lähtutud olemasolevast olukorrast.
Sisuliselt tegemist asfaltkatte vahetusega. Rekonstrueeritav ja laiendatav
parkla viiakse kokku olemasoleva olukorraga. Vertikaali ja sajuvete osas
jääb sissesõidul toimima tänane olemasoleva olukorra lahendus. Seda ka
olemasolevatest ja projekteeritavatest kõrgusmärkidest näha. Kui ei oleks
siderassi rajamist siis oma krundilt asfalti taastamisega riigimaale ei
tulekski ju.

Lõige 2-2 osas on olemasolev olukord ja projekteeritud olukord, kus
sademevesi liigub sissesõidult lõunase jäävale haljasalale.  Riigiteele
siis sademevett ei satu. Külla aga sademevesi riigi maalt  meie krundile.

Kas riigi tee ristmiku all mõeldakse Ristmiku (66201:001:0403)  või
Haljala tee J1 (66101:001:0726) kinnistut.

Neist esimesele sademevett ju ei juhita.  Teisel juhul tõesti osa parkla
vett võib liikuda üle meie krundi piiri ääres olev haljasriba.

Foto olemasolevast olukorrast:

Antud olemasolevas olukorras puuduvad eeldused „korraliku, õige“
sademevete   ärajuhtimiseks (eelvoolud). Ainult hajutamise ja immutamine.

Haljasala näidatud projekteeritavana, selle mõte oli et see roheala igal
juhul korrastataks ( umbrohi). Ja jääks töötama imbalana nagu täna.

Saaksime projekti korrigeerida ja töövõtupiiri näidata teisiti. Oma
kinnistu sisse saaksime kujundada parkimisala äärde  kuni 0,3m sügava
immutusala (joonisel helesinine).

Rohkem ei saa, kuna toimivad gaasitrass ja elektrikaabel jäävad ette.
Kuid ilusam oleks tänane ühtlane vertikaal.

Soovin antud teemadel telefonitsi ka arutleda.  Et saada lõplikult
aktsepteeritud lahendus.

Muidu toimunud asjatu erinevate osapoolte aja ja raha raiskamine.

Lugupidamisega

Olavi Ründva

ROK-Projekt OÜ

5169706

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 27, 2024 2:14 PM
To: 'Tuuli Tsahkna' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Haljala tee 5 korrigeeritud IKÕ plaani kommentaar

Õige;

Plaanil ainult  „punane“ trass

Projekteeritud  side maakaabel kaitsetorus D-50 125kN

Muu roheline sidetrass kustutada.

Olavi

From: Tuuli Tsahkna <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 27, 2024 1:58 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Haljala tee 5 korrigeeritud IKÕ plaani kommentaar

Tere

Edastan kommentaarid.

Lugupidamisega

Tuuli Tsahkna

Sent from Outlook for Android <https://aka.ms/AAb9ysg>

  _____

Nüüd on plaanil lõpuks ka eristatav kuhu soovitakse tehnorajatis rajada.
Riigitee, mille koormamist soovitakse on hoopis teine katastriüksus.

Nimelt 66101:001:0497, 23 Rakvere-Haljala tee, reg nr 20951250. Seega teha
tabelisse vastavad parandused.

Kuivõrd plaanil on ruumi uhkesti, kanda parandatud tabel otse joonise
alla.

Krundi piir parandada- kinnistu piir ja tuua tingmärgina mitte
tehnovõrguna ning ühe värvina nii plaanile kui tingmärgina.

Praegu on projekteeritud kahe eraldi värvina sideühenduse kanalisatsioon,
täpsustada millega on tegu, kas mikrotorustikus side maakaabel või mis?

Sisu peab vastama seletuskirjale.